"Det känns magiskt bra att våra insatser ökar kundnöjdheten"
De är självsäkra nykomlingar på hitta.se och är vana att vinna både sympati och respekt när de hjälper våra kunder. Men på padelbanan vinner gänget från Customer Success inte lika ofta – där blir de "krossade" av Frida och Tilde från Kundservice.
Möt C.S.-gänget och Josefin Ericson som vi ställer några väl valda frågor till.
Vad gör ert team på Hitta?
– Vi på Customer Success jobbar dagligen med att onboarda nya kunder och följa upp kundens behov under året de annonserar. Vi finns till för att ge kunden service genom att snabbt återkoppla på deras frågor och även ge rådgivning om hur vi kan hjälpa de att maximera sin annonsering och företagsprofil på hitta.se.
Vilka är ni som jobbar där?
– Vi är tio personer i vårt team. Det är vår chef Denice, och Alexander, Mio, Albin, Axel, Morgan, Gustav, Linnea, Teddy och jag själv.
Hur ser en vanlig vecka ut?
– Vi startar varje måndag med gemensam frukost och går igenom veckans prioriterade aktiviteter. Vi börjar ringa ut till våra kunder vid nio och sitter i utgående samtal fram tills att vi går hem vid klockan sjutton. För att variera veckorna så har vi delat upp oss i två team för att hantera olika aktiviteter, vi har säljträning och team-möte för att följa upp våra mål och utveckling. På fredagar är alla med på gemensam fika innan vi avrundar veckan och går på helg!
Har ni något spännande på gång framöver?
– Vi ser fram emot att utveckla kundresan med våra kundaktiviteter framöver och hela Customer Success-teamet har mycket att hantera med alla våra framtida projekt inom hitta.se.
Finns det något ni skulle vilja säga till våra kunder?
– Att vi är stolta över att vara en del av en av Sveriges största sajter och att företagssök är mycket mer vanligt än vad man kan tro på hitta.se.
Vad gjorde ni på er senaste teamaktivitet?
– Vi spelade padel och det var en riktig rysare, för Tilde och Frida från Kundservice krossade oss tyvärr. Nästa gång får vi öva lite extra och ge dom en riktigt bra match!
Slutligen, vad är ni mest stolta över i ert arbete i år?
– Att vi kan se hur vår insats har ökat kundnöjdheten. Det känns såklart magiskt bra och det är vi väldigt stolta över!